• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка соціального педагога

Поради від соціального педагога

1. Уранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прикрощі, не вживайте образливих слів.

2. Не підганяйте її, розрахувати час — це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили — провини дитини в цьому немає.

3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, застережень: «Дивися, поводься добре!», «Щоб не було поганих балів» тощо. У дитини попереду важка праця.

6. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, нехай заспокоїться, а згодом сама все розкаже.

7. Зауваження вчителів вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть із дитиною спокійно.

8. Після школи дитина не повинна сідати відразу за виконання завдань, необхідно 2-3 години відпочити.

9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хвилин необхідно відпочивати 10-15 хвилин.

10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати. А коли вже потрібна допомога, то без крику, спокійно, з похвалою та підтримкою, вживаючи слова: «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель» тощо.

11. Під час спілкування з дитиною не вживайте фразу: «Якщо ти будеш добре вчитися, то...».

12. Упродовж дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини

13. У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Усі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте самі, без неї. Коли щось не виходить, порадьтесь з учителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан.

15. Залучайте дітей до хатньої і суспільної праці, точно визначте коло їх обов'язків.

16. Учіть підлітка:

• цінувати дружбу, поважати суспільну думку;

• правильно оцінювати свою поведінку й поведінку інших;

• порівнювати свої дії з діями інших, робити відповідні висновки.

17. Виховуйте:

• витримку, наполегливість, готовність переборювати труднощі.

• чесність, правильність, уміння відстояти честь свою, родини, колективу тощо.

18. Виробляйте звичку сумлінно виконувати завдання, доручення вчителів, батьків, учнівського колективу.

19. Ні за яких обставин не заглядайте в портфель і кишені дитини. Навіть якщо вам здається, що ви все повинні знати про своїх дітей.

20. Коли ваша дитина прокидається, скажіть їй «Доброго ранку!» і не чекайте відповіді. Почніть день бадьоро, а не із зауважень і сварок.

21. Коли дитина повертається зі школи, запитайте: «Що сьогодні було цікавого?»

22. Намагайтеся, щоб дитина була прив'язана до помешкання. Повертаючись додому, не забувайте сказати: «А все-таки, як добре вдома!»

23. Ваша дитина принесла бали на семестр. Знайдіть за що її похвалити.

24. Постійно говоріть дитині: «Ти гарний, але не кращий за інших».

25. Скажіть дитині: «Не будь чепуруном — у класі не люблять чепурунів, не будь і замазурою — у класі таких не люблять. Будь просто акуратним».

26. Коли ви роздратовані, почніть говорити з дитиною тихо, ледь чутно, тоді роздратування відразу проходить.

27. Коли дитина виходить з будинку, обов'язково проведіть її до дверей і скажіть: «Не квапся, будь обережний».

28. Коли син чи дочка повертаються зі школи, зустрічайте його (її) біля дверей. Дитина повинна знати, що ви раді її поверненню, навіть якщо вона провинилася.

/Files/images/Левенок М.jpg

Левенок Марина Василівна

Марина Василівна закінчила історичний факультет Чернігівський державний педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка та здобула кваліфікацію вчителя історії та соціального педагога.

Мистецтво виховання

майже всім здається

справою знайомою

і зрозумілою, декому

навіть легкою.

Що зрозумілішою

й легшою видається

ця справа, то менше

людина з нею знайома

теоретично або практично...

Пріоритетні напрямки роботи соціального педагога

1. Робота з дітьми соціально вразливих категорій

2. Просвітницько-профілактична робота з учнями

Графік роботи соціального педагога

Понеділок 8.00-17.30

Вівторок 8.00-16.15

Середа 8.00-16.15

Четвер 8.00-16.15

П’ятниця 8.00-16.15

Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.

Соціальний педагог:

- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;

- бере участь в організації безкоштовного харчування учнів з малозабезпечених родин та учнів інших пільгових категорій;

- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (тютюнокуріння, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганді здорового способу життя, статевого виховання молоді);

- сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;

- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);

- є посередником між школою, сім'єю, державними установами по захисту прав дітей.

У яких випадках звертатися до соціального педагога?

· якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;

· якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;

· якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;

· коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...

До Міжнародного Дня Толерантності (16 листопада) у навчальному закладі проведено бесіди і виховні заходи з учнями. Учні 7-Е класу підготували щирі побажання та слова вдячності найкращому другу. Учні початкової ланки мали змогу на основі тематичних мультиків краще зрозуміти значення поняття толерантності. Діти отримали необхідні в сучасних умовах життя знання про толерантність та її особливості а також переглянули серію відео про чуйність, доброту і милосердя. Сподіваємось, заходи надовго залишився в пам’яті школярів, а «толерантність» для них – не просто абстрактне поняття, але й один із життєвих постулатів.

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_135957.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_140139.jpg

/Files/images/IMG-27667694cb3a2aff0ac85fbc2951c7c3-V.jpg

/Files/images/IMG-83811b51be83086b80b5906659658e38-V.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_120839.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_135838.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_135844.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_135851.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_135908.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_135957.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181108_140139.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181114_081349.jpg

17 листопада - Міжнародний день відмови від куріння теж не пройшов без уваги. Учні 7-8 класів підготували тематичні плакати. З учнями 8-9 класів відбулися бесіди, відео лекторії про шкоду тютюнокуріння для життя та здоров’я. Учні довідались з чого насправді виготовляють цигарки, звідки і чому пішла «мода» тютюнокуріння.

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181116_094243.jpgon

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181116_094316.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181116_094425.jpg

З 26 листопада по 10 грудня в навчальному закладі проходила щорічна акція «16 днів проти насилля». Під час виховних заходів діти формували поняття насильства, вчилися відрізняти дії, які є насильством, навчилися розрізняти види насильства, виробили правила запобігання насильству, і, як противагу жорстокій поведінці, шукали якості толерантної людини. Особлива увага приділялася питанням домашнього насильства: виробленню способів уникнення насильства, використання «Я-повідомлення» як методу конструктивного діалогу з рідними і близькими.

У школі обладнано інформаційний стенд «Зупини насильство – обери щасливе майбутнє!».

Соціальним педагогом було проведено заняття з елементами тренінгу на тему: «Ми проти насильства» серед учнів 7-х – 11-х класів. Зокрема, з учнями 9-х – 11-х класів проведено відео бесіди з попередження сексуального насильства в мережі Інтернет.

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181127_101452.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181129_084148.jpg

/Files/images/Lenovo_A1000_IMG_20181129_131012.jpg

1 грудня – Всесві́тній день боротьби́ зі СНІДом.

Серед учні 8-х, 10-х класів проведено соціально-педагогічне дослідження обізнаності щодо шляхів поширення ВІЛ інфекції; бесіди на тему: «Що таке ВІЛ/СНІД» а також дискусію після перегляду відеороликів: «ВІЛ/СНІД», «У клітці». Учні мали змогу перевірити свою обізнаність, поповнити знання з даної теми та поставити хвилюючі їх питання.

До Міжнародного дня людей з особливими потребами, який відзначається 3 грудня з учнями 10-х класів проведено виховні заходи на тему: «Яким чином толерантність та інклюзія торують шлях до суспільства рівних можливостей»

В ході роботи учні з’ясували, що таке суспільство рівних можливостей. Зрозуміли, що таке толерантність та інклюзія та необхідність активної позиції кожного щодо залучення людей з інвалідністю до суспільного життя.

Учні прийшли до висновку, що сформувати суспільство рівних можливостей неможливо без почуття поваги до Інакшості, що передбачає здатність розуміти інших і співпереживати.

/Files/images/r67.jpg

10 грудня 1948 року прийнято Загальну декларацію прав людини. Тому 10 грудня відзначають Міжнародний день прав людини.

В рамках тижня права, який проходив паралельно із акцією «16 днів проти насильства» з учнями 10- класів відбулися бесіди: «Як розпізнати стереотипи і протистояти дискримінації»?

Учнів 8-9-х класів ознайомлено з основними нормативно-правовими актами, які захищають права дітей та презентовано модуль «Знаємо та реалізуємо свої права» за програмою «Рівний – рівному».

Кiлькiсть переглядiв: 315

Коментарi

  • Марія Ярмак

    2016-02-25 13:31:11

    Батькам можна отримати копію паспорта класу? Дякую...